
Identyfikacja wizualna marki
Identyfikacja wizualna marki pozwala zidentyfikować firmę na zewnątrz oraz wpływa na rozwój na rynku poprzez odróżnienie się na tle konkurencji. W sposób bezpośredni identyfikacja wizualna marki łączy się z szerokim zakresem działań w każdej firmie, w tym z koncepcją jej działania, misją i strategią funkcjonowania. Dlatego też identyfikacja wizualna stanowi szereg konsekwentnie zaplanowanych wzorców, które mają odbicie również w wersji graficznej, budującej pozytywne wyobrażenie o firmie i wpływającej korzystnie na opinię wśród partnerów, klientów i odbiorców.
Jak stworzyć identyfikację wizualną?
Identyfikacja wizualna firmy jest bardzo istotna, ponieważ pozwala kreować wizerunek na zewnątrz. Na ogół jednak jej stworzenie kojarzy się ze sporym wydatkiem. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ decydując się na ofertę naszej firmy zyskujesz pewność, że stworzysz niezbędny system identyfikacji wizualnej w przejrzysty i ciekawy sposób i zaprezentujesz swoim klientom ciekawą stronę internetową lub logotyp. Każda identyfikacja wizualna to nic innego jak: logo, kolorystyka i określony krój liter, które łączą się w unikalny sposób na stronie internetowej, prowadzą do social mediów i decydują o designie, reklamach i innych kanałach promocji. W szerokim rozumieniu identyfikacja wizualna marki dotyczy również designu i treści strony internetowej, stopek mailowych pracowników, a także wyglądu prezentacji i wiadomości, które wysyłane są do klientów. Może również odnosić się do wizerunku pracowników w sieci oraz wszelkich komunikatów firmy, które płyną na zewnątrz, w tym również grafik, zdjęć i sloganów, którymi posługuje się dana marka.
Co zawiera identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna składa się logotypu, kolorystyki, a także określonego wyglądu produktów oraz opakowań, wystroju budynków i charakterystycznych pomieszczeń zewnętrznych, a także dodatkowych materiałów promocyjnych. W szerokim rozumieniu system identyfikacji wizualnej bazuje jednak na obrazie, który odpowiada za styl organizacji na podstawie wybranych elementów identyfikujących firmę, takich jak np. kolorystyka lub znak, który znajduje się na różnych nośnikach.
Co zaliczamy do elementów graficznych identyfikacji wizualnej?
Wszystko to, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od konkurencji tworzy elementy graficzne każdej identyfikacji wizualnej. Celem jest jednolita koncepcja, nawiązująca do misji i przesłania firmy, a a także strategii jej funkcjonowania. W zakresie elementów graficznych jest to przede wszystkim nazwa firmy, a także unikalne logo lub też logotyp i znaki bazowe, takie jak: krój pisma, jego kolorystyka lub rozmiar.
W stałych elementach identyfikacji wizualnej znajdują się również wytyczne promocyjne, takie jak np. zasady komponowania reklam. Identyfikacja wizualna łączy się również z gadżetami reklamowymi, które mogą być dobrym nośnikiem promocyjnym.
Jeśli szukasz unikalnych gadżetów reklamowych w przystępnej cenie to zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej drukarni. Oferujemy oferujemy szeroki wybór gadżetów w wielu wariantach oraz identyfikację wizualną, która daje możliwość promowania firmy lub marki, a jednocześnie pozwala zmieścić się w konkretnym budżecie.