Czym jest reklama zewnętrzna i jaką pełni funkcję?
W zależności od tego, na jakie nośniki reklamowe padnie wybór, uzyska się nieco inny efekt. Sporą popularnością cieszy się reklama zewnętrzna, która umożliwia dotarcie do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Reklamy outdoor oddziałują na potencjalnych klientów znajdujących się w przestrzeni publicznej. Jako że nikt nie lubi nachalnej reklamy, rozwiązanie to sprawdza się rewelacyjnie. Pozwala zwiększyć rozpoznawalność marki, ale nie zniechęca do niej. Reklamy zewnętrzne można spotkać przede wszystkim w miejscach o dużym natężeniu ruchu, czyli przy autostradach, ulicach, na deptakach, w środkach komunikacji miejskiej, galeriach handlowych, kinach, pubach czy supermarketach.
Reklama zewnętrzna
Różne formy reklamy outdoorowej
Reklama zewnętrzna jest najczęściej wykorzystywana w celu promowania produktów. Sięga się po nią w celu dotarcia do odbiorcy masowego. Oddziałuje ona na podświadomość odbiorców. Nawet jeśli ktoś nie zwraca na nią większej uwagi, to i tak świetnie spełnia swoją funkcję. Jest to świetny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki i zaufania do niej, budowanie pozytywnego wizerunku i relacji. Reklama zewnętrzna pomimo swojej prostoty jest bardzo skuteczna. Łatwo dotrzeć za jej pomocą do grupy docelowej. Odbiorcy doceniają ciekawą formę artystyczną. Zaletą reklam outdoorowych jest ich powszechność i duża siła oddziaływania. Wzbudzają one zaciekawienie.
Nośniki reklamowe
Trudno nie zauważyć wielkoformatowej reklamy, która wisi na ścianie dużego obiektu, obok którego przechodzi codziennie mnóstwo osób. Może ona pełnić swoją funkcję nawet w nocy, wystarczy ją podświetlić. Innym nośnikiem reklamy zewnętrznej jest drukowany plakat. Ma on zdecydowanie mniejsze wymiary, służy często do oklejania drzwi, tablic ogłoszeniowych, słupów reklamowych itd. Na podobnej zasadzie działa afisz, ale ma on większe wymiary. Wykorzystuje się go przede wszystkim jako reklamę informacyjną. Obecnie ogromną popularnością cieszą się billboardy umieszczone na specjalnych konstrukcjach, przez co są świetnie widoczne z dużych odległości. Do popularnych nośników reklamy zewnętrznej zalicza się również w citylight, car wrapping, neon, stip, infoscreen, mobil.