Najczęściej wykorzystywane formy reklamowe
Reklama jest konieczna do tego, aby firma dotarła do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Służy ona do zwiększenia rozpoznawalności marki, budowania pozytywnego wizerunku. Obecnie wyróżnia się rozmaite formy reklamowe, więc inwestorzy mają w czym wybierać. Można reklamować zarówno firmę, jak i konkretny produkt lub usługę. Najlepszy efekt pozwala uzyskać połączenie różnych kanałów przepływu informacji. Nie należy polegać wyłącznie na tradycyjnej formie reklamy w telewizji radiu czy prasie. Nadal ogromne możliwości zapewnia reklama drukowana.
Jakie wyróżnia się rodzaje reklamy?
Jako że wiele osób czyta gazety, różne tygodniki i miesięczniki, to sporą popularnością cieszy się reklama prasowa. Można liczyć na dotarcie do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Jest to szybki i skuteczny sposób na przekazanie informacji konkretnej grupie docelowej. Nie ma też problemu z modyfikowaniem reklamy prasowej. Gazeta codzienna świetnie nadaje się do przekazania klienta najnowszych informacji, które mogą dotyczyć przykładowo wyprzedaży, wprowadzenia na rynek nowego produktu itd. Na odbiorców najbardziej oddziałuje reklama telewizyjna, za pomocą której można wpływać na ich zachowanie i postawę. Niestety koszt reklamy w TV jest wysoki, trzeba też liczyć się z ograniczonym czasem emisji.
Tańszym rozwiązaniem będzie reklama radiowa. Nie może ona jednak oddziaływać na zmysły wzroku, trzeba skupiać się wyłącznie na narządzie słuchu. Treści marketingowe są przekazywane za pomocą słowa i muzyki. Zdecydowanie mniejszy zasięg ma reklama kinowa, skierowana głównie do młodych odbiorców. Podobnie jest z reklamą pocztową, która umożliwia dotarcie wyłącznie do ograniczonej grupy odbiorców. Warto też mieć na uwadze to, że wyróżnia się reklamę informacyjną, nakłaniającą i przypominającą. W zależności od celu firmy stosuje się inne działania marketingowe.
Ogromne możliwości reklamy internetowej
Obecnie jeśli firmy nie ma w internecie, to można nawet powiedzieć, że w pewnym sensie nie istnieje. Większość konsumentów w pierwszej kolejności szuka informacji o marce, produkcie lub usłudze z poziomu wyszukiwarki internetowej. Można promować się przykładowo na za pomocą artykułów sponsorowanych. Polega to na umieszczaniu wartościowego wpisu na serwisach zewnętrznych, który promuje firmowy produkt. Inną opcją jest baner, czyli grafika wyświetlana na witrynach internetowych. Wystarczy w niego kliknąć, aby zostać przekierowanym do strony reklamodawcy. Bardzo popularne jest pozycjonowanie, na które składa się szereg działań SEO, służą do uzyskania jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej na konkretne słowa kluczowe. Najczęściej uzupełnia się je płatnymi kampaniami Google Ads, które pozwalają na stworzenie spersonalizowanej reklamy. Oczywiście opcji do wyboru jest znacznie więcej. z popularnych form reklamy internetowej wymienia się również: billboard, button, e-mailing, skyscraper, topplayer, blogvertising, mapvertising itd.